Детайли за новия „Робокоп“

Режисьорът Хосе Падиля разкрива част от плановете си за проекта.

Хосе Падиля

Минаха 19 години от пълния провал на „Робокоп 3“, но ето, че идеята ще получи нов шанс. За начинанието на MGM ви споменахме преди известно време, но сега ще ви предадем и част от изказванията на режисьора на новия RoboCop – Хосе Падиля.

За разлика от повечето римейкове на филми от 80-те, които се готвят в момента („Зов за завръщане“, „Злите мъртви“ и т.н.) и залагат на по-мрачни сюжети и по-реалистични дизайни от предшествениците си, „Робокоп“ ще разчита на философските си качества. Филмът ще разказва за „човек, превърнат в продукт от корпорация“ по думите на Падиля. Оттук сюжетът ще се фокусира върху вътрешния конфликт на героя – човекът (бившето ченге Алекс Мърфи) срещу машината (киборга, в който е превърнат), както и човекът срещу злата корпорация, която иска да го използва като пешка в игрите си.

Падиля и преди се е занимавал с човек, манипулиран от висши сили и борещ се да овладее собствените си скрити демони, в скорошния „Елитен отряд: Врагът отвътре“. Тук обаче ще се намесят и други теми, като военното дело на съвремието ни и милитаризирането на техническия прогрес. Ето какво казва самият Хосе Падиля по въпроса за философските дилеми, които ще се разгледат в новия „Робокоп“:

Войните в бъдеще ще се водят с дрони. Няма да пращаме пилотирани самолети, а дрони. Още отсега се наблюдава тази тенденция, а след 10 години ще бъде нещо обичайно. Но какво ще стане, ако някой дрон не си изпълни функцията, кой ще е виновен? Дронът ли? Ако да, може ли робот да е виновен за престъпление? Или е виновна корпорацията, която го е построила? Как се бориш срещу дрони, които са се обърнали срещу теб, ако вече нямаш дрони на своя страна? Ако си човек, превърнат в робот, как ще се справиш с новото си амплоа? Каква е разликата между развитието на хората и роботите? Какво е свободната воля? Какво означава да я изгубиш?

През 1987, когато излезе оригиналът, Пол Верховен също зачекна екзистенциални въпроси в RoboCop, но за него тогава интерес представляваха повече въпросите за нагласите на съвременното общество – как то цени органичния живот повече от произведените стоки и технологии. Според повечето критици и фенове, Верховен се е справил с разглеждането на въпросите, като същевременно представи един добър и изпълнен с екшън научнофантастичен трилър.

Тактиката на Падиля засега буди надежди. Неговата идея едновременно представя нещо ново, което Верховен не е направил, и не се отдалечава твърде много от оригинала си, за да не разочарова и феновете на първоизточника. Сега на Падиля и продуцента Дарън Аронофски им предстои да съберат един добър творчески екип и да наемат талантлив актьор за главния герой (слуховете свързаха Майкъл Фасбендър с ролята, но това са само спекулации), за да оправдаят доверието на MGM в тях.

Статията е на повече от половин година, информацията в нея вече може да не е актуална.