Адски зарибяващ трейлър на „Прометей“

Поредното клипче, което предполага, че Prometheus на Ридли Скот ще е едно от киносъбитията на годината.

Не че предишните трейлъри не бяха великолепни, но този просто избива рибата… дори и да няма риба на планетата, на която се развива действието. Предупреждаваме, че според някои трейлърът съдържа малко спойлери, но според нас не се развалят кой знае какви изненади, освен ако това не е първата статия, която виждате за „Прометей“.

Да обобщим – макар Prometheus да е нещо като предистория на Alien, той си е съвсем отделен филм – има нови брутални извънземни, заразени хора, космически бури и, не на последно място, философски мистерии. Виждаме повече от загадъчната героиня на Чарлийз Терон, чиято работа явно не е чиста. Като прототип на познатите андроиди, Дейвид 8 (Майкъл Фасбендър) явно е по-дървен от следващите модели, показани в „Пришълеца“, но ролята му ще бъде не по-малко интересна. Потръпваме и само като си помислим какво ли ще трябва да си отреже Нооми Рапас докато се гледа в огледалото (ако крясъкът принадлежи към същата сцена).

За щастие, българската премиера е на 1 юни, седмица преди американската. Нека им е гадно. Ако и вие нямате търпение да се потопите в атмосферата на филма, посетете сайта му – PrometheusMovie.com, който в момента препраща към WeylandIndustries.com – Уейланд Индърстрис е компанията, която финансира проекта „Прометей“ и следващите мисии към същата планета, показани в „Пришълеца“ и „Пришълците“. Чрез този сайт можете да научите повече за компанията, емблематичната й мисия, харизматичния собственик и най-новия модел робот Дейвид 8.

Подобни хитри промоции се правеха и за „Куклена къща“ със сайта RossumCorporation.com (Корпорацията Росум беше тази, която построи куклените къщи, където се промиваха мозъците на хората, но за съжаление сайтът вече не работи) и за „Земя на колове“ с OnToNewEden.com, където уж оцелелите от вселената на филма могат да си комуникират и да си помагат по пътя към новата райска градина, свободна от вампири.

„Прометей“ приложи и други техники при промоцията си, които подмокриха немалко фенове – клипчетата, в които Питър Уейланд вдъхновява инвеститорите си, и представянето на робота Дейвид 8. Тези сцени няма да бъдат част от филма, но служат, за да потопят бъдещите му зрители в неговата вселена отрано. Подобни хитринки използва и „Доктор кой“ миналата година.

Маркетингът зад „Прометей“ определено е на ниво. Силно се надяваме, че самият филм напълно ще оправдае промоцията си.

Статията е на повече от половин година, информацията в нея вече може да не е актуална.