Robocop remake fanposter

Първи трейлър за „Робокоп“

Най-накрая виждаме на какво ще прилича римейкът на култовия филм.

Феновете на Пол Верховен и неговата класика „Робокоп“ от 1987 г. отдавна чакат (се страхуват от възможността за) римейка. До неговата премиера вече остава по-малко от половин година и днес за пръв път виждаме официален трейлър!

Новият Robocop явно ще изследва въпроса от по-друг ъгъл. Годината е 2028 и прогресът в технологиите се осъществява предимно благодарение на корпорация ОмниКорп. Техните дрони се използват успешно във войната, печалбите им са огромни. Но плановете им не свършват дотук – те имат още идеи и само чакат златната възможност да ги реализират. Алекс Мърфи (Джоел Кинаман) е любящ съпруг, баща и добро ченге, но идва ден, в който е смъртно ранен по време на изпълнение на дълга си. ОмниКорп само това и чака – те сграбчват шанса си да го използват, за да го превърнат в получовек-полумашина. Те искат да направят по един РопоКоп във всеки град, за да прилапат нови огромни печалби, но не предвиждат най-важното – в машината все още има човек, който се бори за справедливост.

Бутон за зареждане на YouTube видео

Оригиналът е един от онези филми, които могат да се тълкуват по различни начини. Пол Верховен е известен с това, че лентите му съдържат микс от обикновен екшън и социална сатира. В своя „Робокоп“ той деликатно осъди консуматорското общество на Америка, възхода на олигархията в бизнеса и политиката и претрупването на медиите с насилие. Всички тези теми са още по-актуални днес, 26 години по-късно.

Хосе Падиля обаче явно подхожда по друг начин към римейка. Ако се съди по трейлъра, в неговата версия философията на филма ще се върти повече около въпроса какво е да си човек и можеш ли да запазиш човешкото в себе си, ако си наполовина робот. Битката на Алекс Мърфи с контрола на централното командване над действията му беше само малка част от оригинала, но тук явно ще е основният конфликт.

Изображение с име: Robocop-2014

За съжаление, темата не е особено нова за фантастиката. Не че римейкът изглежда също толкова безмозъчен колкото „Зов за завръщане“ (друг филм на Верховен, който наскоро беше пренаправен), но не изглежда като да добавя нови елементи. Нещо повече, много е вероятно да премахва добри стари такива и да акцентира върху най-скучните.

Силно се надяваме да грешим, както и Падиля нарочно да е скрил много неща от трейлъра, за да ни изненада приятно после. Но, честно казано, малко се съмняваме.

Публикацията не е актуализирана от повече от една година, съдържанието може вече да не е актуално към днешна дата