NBC са искали The Walking Dead да е процедурна драма

При опита да се продаде концепцията на тях, те са предложили на Франк Дарабонт всеки епизод да бъде за разследване на ново зомби-престъпление.

Колкото и добри неща да излизат от Холивуд понякога, продуцентите там като цяло много често изглеждат безмозъчни. Такъв е случаят и с това разкритие на Гейл Ан Хърд, една от изпълнителните продуцентки на сериала „Живите мъртви“. Тя е била една от първите, които са се присъединили към Франк Дарабонт по време на търсенето на телевизия, желаеща да се захване с екранизация на комикса. Оказва се, че първо са опитали при ефирната телевизия NBC, с която Дарабонт е имал сделка. Там обаче, след изслушване на концепцията, първият въпрос е бил „А трябва ли да има зомбита?“. След като са осъзнали, че без зомбита не може да се мине, новото предложение е било сериалът да бъде процедурна драма за двама главни герои, които „да разследват ново зомби престъпление всяка седмица“ по примера на „Касъл“, „Кости“ и много други.

Рик и Дарил - борци срещу зомби-престъпността.

Рик и Дарил – борци срещу зомби-престъпността.

След като знаем този факт от ранната история на зараждането на The Walking Dead, нямаме право да се оплакваме от каквито и да било недостатъци на реализирания сериал. Със сигурност е по-добър, а и високо рейтингов, от това, което NBC е щяла да ни предложи. Случаят е поредното доказателство, че кабелните телевизии в САЩ имат много по-голям потенциал да изкарат нещо ново и интересно от ефирните. По-малките мащаби позволяват експериментиране с по-смели идеи, докато при големите телевизии всичко се вкарва в калъп, уж за да не се отблъснат зрители.

В защита на NBC трябва да се отбележи, че „Живите мъртви“ наистина не е само за зомбита. По същество, той е за група хора, тяхната ежедневна борба за оцеляване и тяхното драматично развитие през сезоните. Това казва и Хърд след споделянето на куриоза: „Това, което ме привлече в комикса, е историята за героите и тяхното пътешествие в този нов свят, постоянната борба да разберат не само как да оцелеят, но и кое е важно за тях. Някои герои се предават, някои се самоубиват, но всички постоянно се развиват, срещат нови хора; трябва да определят дали са приятели или врагове и много бързо осъзнават, че не от зомбитата трябва да се страхуват, а от другите хора“. Така че желанието за елиминирането на зомбитата от концепцията не е тотално абсурдно (само на 99%).

Трябва също да признаем, че формулата за двойка разследващи различни престъпления всяка седмица, независимо дали има свръхестествен елемент или не, наистина е успешна и привлича милиони хора пред екраните всяка вечер. На масовия зрител концепцията все още не е омръзнала, а напротив, дори е задължителна за приятно прекарване на времето и релаксация пред малкия екран. Ако това е работило за NBC и така я възприема аудиторията, нормално е да искат да съобразят всичко ново с вече утвърдения си имидж. Това не е непреодолима пречка за създаването на свежи сериали – „Чък“, например, е именно техен, както и „Досиетата Грим“. От друга страна, идеята за разследване на зомби-престъпление всяка седмица е няколко години по-късно реализирана доста сполучливо от The CW – с „Аз, зомбито“. Всички тези оправдания, разбира се, не изтриват срама от абсурдната идея.

Чакаме „Живите мъртви“ да се завърне със седмия си сезон на 24 октомври за България и да отговори на въпроса, поставен в края на предишния сезон, а именно – кой беше „люсилнат“?

Статията е на повече от половин година, информацията в нея вече може да не е актуална.
3 коментара

Вашият коментар

Вход | Регистрация   |  

Нед Недев

Гледаш „От местопрестъплението: Маями“ и ще си отговориш на въпроса. 🙂

Валентин Стайков

– Ти ли му отхапа носа? ОТГОВАРЯЙ! Не забравяй, че си под зомби-клетва и ще те държим под отговорност ако излъжеш!!

– BRAINZZZZZZZZZZZ

Мира

Ко!? Някой, ако може да ми обясни как се разследва престъпление на зомби ще съм му много благодарна.