rogue-one-cast-photo-d23-1536x864-521514304075-1

Rogue One стана №1 в САЩ

Първата антологична история от Star Wars събра почти половин милиард от родната си страна.

Изображение с име: rogueoneswВ преглед на бокс офиса от миналата година установихме, че най-печелившият филм в световен мащаб за 2016 г. е „Първият отмъстител: Войната на героите“, а в САЩ – „Търсенето на Дори“. Резултатът на „Rogue One: История от „Междузвездни войни“ беше основан на прогнози, които му отреждаха около четвърто място. Сега се оказва, че тези прогнози са били твърде скромни – филмът вече е на първо място в американския бокс офис, макар и едва да влиза в топ 10 на страните извън САЩ и Канада.

Rogue One продължава да прави по няколко милиона на ден, като общите приходи от САЩ вече възлизат на 499 милиона долара. За сравнение, Finding Dory държеше рекорда с 486. Въпреки че вече сме 2017 година, приходите се броят за годината, в която филмът първоначално е бил пуснат. Така шампион за 2016 година вече е именно антологичната история с Джин Ерсо и жертвоготовните й придружители от Съпротивата. Парите са събрани само за 1 месец, което е доста добро постижение предвид обстоятелствата. За същия период приходите на „Епизод VІІ“ са били 852 милиона, но това превъзходство всъщност е по-малко от очакваното.

В световен мащаб ситуацията е малко по-мрачна – пазарите извън САЩ и Канада са донесли на филма само 481 милиона долара за същия период. Китай засега е допринесъл само с 30 милиона, което е доста по-малко от очакваното. Въпреки че Дисни специално ухажва тамошната публика с наемането на Дони Йен и Уен Жианг за две от главните роли, китайските зрители не се тълпят в кината. Причините за това, според анализаторите, са много. От една страна – смогът над големите градове отказва много хора да излизат от домовете си за забавление и това пречи на бокс офиса. От друга – преди десетилетия, когато светът се е възпитавал на любов към „Междузвездни войни“, китайската комунистическа партия не е допуснала епизоди ІV, V и VІ в кината. Така най-важният елемент от веригата е пропуснат – ордите от носталгично настроени възрастни зрители, допринесли за успеха на Rogue One по света, просто не съществуват в Китай. Също така, много от младите зрители просто не намират франчайза за толкова атрактивен, колкото връстниците им по света – може би е твърде „западен“ като внушение, докато комиксовите филми и трансформърите са еднакво разбираеми във всички държави. По същата причина и Епизод VІІ се представи доста по-зле в Китай. В България Rogue One е на четвърто място, с тенденция да достигне до трето ако задмине „Сами вкъщи“. „Ледена епоха 5“ и „Зоотопия“ обаче изглеждат недостижими.

Въпреки трудностите, очаква се съвсем скоро Rogue One да се присъедини към елитния клуб на филмите с над 1 милиард долара приходи в световен мащаб. Може и да няма база за сравнение с The Force Awakens, но пак е отличен резултат. Да не говорим за успеха на Дисни като цяло – целият световен топ 5 е техен и им носи над 5 милиарда долара годишни приходи – първото студио, постигнало такъв рекорд.

Публикацията не е актуализирана от повече от една година, съдържанието може вече да не е актуално към днешна дата