3 коментара
alien prishaleca

„Пришълецът: Завет“ отива към провал

Твърде малко хора се довериха на Ридли Скот този път.

Alien: Covenant беше очакван от мнозина с нетърпение, но в последствие повечето хора останаха разочаровани от него, най-вече от фокуса му върху Дейвид (Майкъл Фасбендър) и начина, по който се отнася с титулярното извънземно чудовище. Това разочарование много бързо се пренесе и върху приходите от кината.

Филмът се представя много слабо в САЩ, където за 8 дни е направил само малко над 50 милиона долара. По-слабата премиера миналата седмица не е фатална, но този петък „Пришълецът: Завет“ понесе нов удар – 80% спад в зрителите спрямо миналия. Ако тенденцията се запази и през уикенда, това ще е един от 10-те най-големи отлива на публика между първи и втори уикенд в историята на киното (за сравнение, „Батман срещу Супермен“ дори не е в топ 100). Миналия петък филмът събра над 15 милиона на родна почва, но за този приходите се оценяват на около 3 милиона. Цифрите не са окончателни, тъй като и уикендът още не е приключил, но определено не са добри.

Изображение с име: ac1

Анализаторите го отдават както на силната конкуренция („Карибски пирати: Отмъщението на Салазар“ се очаква да вземе 275 милиона само от първия уикенд) така и на неподходящия маркетинг (филмът беше много повече продължение на „Прометей“, отколкото нов „Пришълец“, въпреки че рекламната кампания създаде други очаквания). Спадът при „Прометей“ между първия и втория петък е бил 73%, а между първия и втория уикенд – 59%.

Ридли Скот недвусмислено заяви, че мисли да направи още поне два филма от поредицата, но тези резултати вероятно ще му озаптят мераците. Едва ли Fox ще се откаже напълно от поредица, която досега е произвеждала практически сигурни хитове, но със сигурност в бъдеще ще стегнат кесията. В момента не е ясно дали „Пришълецът: Завет“ изобщо ще си избие бюджета. В него са инвестирани 97 милиона долара, а до момента от кината по света са събрани 136 милиона. Правилото гласи, че за да се покрият разходите, приходите трябва да са два пъти колкото бюджета (тъй като той не включва отчисленията за кината или маркетинга).

Което всъщност е жалко, защото филмът не е толкова лош, стига да отидете с правилните очаквания.

Публикацията не е актуализирана от повече от една година, съдържанието може вече да не е актуално към днешна дата