jumanji-teaser-poster-new

Тихият успех на „Джуманджи: Добре дошли в джунглата“

Филмът вече е най-успешният на Sony от тези, които не включват Спайдър-мен.

Jumanji: Welcome to Jungle имаше много предпоставки за провал. Това е филм-продължение/рестарт на стара култова класика, който никой не е искал. Излезе в края на годината, баш след очаквания мастодонт „Междузвездни войни: Последните джедаи“, който очаквано е най-печелившият на годината. И въпреки всички тези проблеми, „Джуманджи: Добре дошли в джунглата“ успя не просто да излезе на печалба, но и да постигне значителни успехи, за които никой не говори.

Да, в първия си уикенд „Джуманджи 2“ не можа да се пребори за първото място в бокс-офиса, което е сигнал за провал. Но тогава все още беше втората седмица на Star Wars: The Last Jedi и това не изненада никого. По-интересното е, че в следващата седмица „Джуманджи“ (2017) все пак се пребори за лидерската позиция, което вече си е постижение. И продължава да е на първо място до ден днешен, преборвайки както джедаите, така и новите филми.

Изображение с име: jumanji-800

До момента Jumanji: WttJ е събрал 317 милиона долара от САЩ и Канада и 452 милиона от останалия свят. Сумата дава 769 милиона долара, на фона на 90 милиона бюджет. Така той вече е в топ 7 на най-печелившите филми за миналата година. По-интересното е, че приходите са се увеличили през втория уикенд с 83% (обикновено спадат, а при филмите на DC спадат брутално), а в следващите два спадат само с по 25%. Иначе казано, в третия уикенд приходите също са били повече отколкото в първия. Това означава, че на филма му се носи добра слава и все повече хора му се доверяват, макар и не веднага. И със сигурност не заради някаква особено бляскава маркетингова кампания или заради предварителен потенциал.

Макар и да не се шуми много около „Джуманджи: Добре дошли в джунглата“, той вече е петият най-успешен филм на Sony в цялата им история. Под него са „Операция Скайфол“, „Мъже в черно“, „Ловци на духове“ и др. хитове с много по-висок профил. Над него са само поредицата за „Човека паяк“ на Сам Райми и споделеният с Марвел/Дисни „Спайдър-мен: Завръщане у дома“.

Ревютата за Jumanji: Welcome to the Jungle са позитивни като нашето, макар и не възторжени. Филмът обаче доставя всичко, което се иска от него, че и малко отгоре. Явно в днешно време това е достатъчно, за да се постигне успех. И то напук на шумните реклами и силните брандове и споделени вселени. Е, няма разбити рекорди или скандали, но това е от добрите примери, в които добре свършената работа е подобаващо възнаградена.

Походът му още не е приключил и е вероятно да продължи да се катери в класацията, макар че „Лабиринтът: Последният кандидат“ вероятно ще го детронира от челната позиция в седмичния бокс-офис.

Публикацията не е актуализирана от повече от една година, съдържанието може вече да не е актуално към днешна дата