Коя е Господарката на злото?

Ревю на „Господарка на злото“ (Maleficent) с Анджелина Джоли.

maleficent-pixies-character-poster„Господарка на злото“ е новата интерпретация на Дисни по добре известната ни приказка за Спящата красавица. Този път Дисни ни насърчават да се потопим в историята на различна героиня, която познаваме като злата вещица Злодеида.

Режисьор на филма е Робърт Стромбърг, познат ни от „Живота на Пи”, „Игрите на глада” и „Карибски пирати”, който за първи път заема тази позиция. Развитието на действието е с добре балансирано темпо, като битките и драматичните сцени са достатъчно динамични, а същевременно зрителите имат цялото време, от което се нуждаят, за да могат да се насладят на прекрасната визия на филма. Ефектите носят деликатността на „Лабиринта на Фавна” и динамичността на сраженията от „Хобит”, и въпреки че някои критици сравняват пейзажа с такъв от реклама за тоалетна хартия, фактът, че продукцията е на Дисни, безспорно гарантира високо качество.

Актьорската игра е чудесна, макар типажите да не представляват особено предизвикателство за екипа. Изборът на Анджелина Джоли в главната роля е повече от успешен. Макар да е вярно, че Злодеида (Анджелина) с рога и криле първоначално изглежда неестествено, бързо свикваме, че това всъщност е образа на красива и силна жена-магьосница. Решението Сам Райли (Сал от „По Пътя”) да партнира на Джоли в ролята на Диавал е доста на място. Двамата се напасват изключително сполучливо, а сестрата на Дакота Фанинг – Ел Фанинг – се справя почти без усилия с въплъщаването в красивата, щастлива и обичана от всички девойка – Аврора. В главната мъжка роля откриваме Шалто Копли, който е поставен на мястото на амбициозния и алчен, но страхлив, погълнат от себе си крал Стефан.

Освен всичко това, ставаме и свидетели на дебюта на член от семейството Джоли-Пит – малката Вивиан, в ролята на 5-годишната Аврора. Нейното участие е било наложително обаче, тъй като всички малки деца явяващи се за ролята са се разбягвали и разплаквали пред напълно гримираната Анджелина. За щастие излиза, че колкото и грим да сложи една майка, дъщеря й винаги може да я познае.

vivienne-jolie-pitt-600Адаптацията на Дисни е в крак с настоящите тенденции историята да се разглежда през очите на анти-героя и от тук следва обрата. Представата ни за Злодеида търпи развитие, започвайки с образа на една малка фея. Тя живее в магичен свят изпълнен със спокойствие и мир, там където никое същество не е в подчинение на друго. Чистотата и добродушието й я излагат на опасността, която хората представляват, и след като хваща едно човешко момче да краде от дома й, доверчивостта на Злодеида позволява между двамата да се зароди приятелство. Момчето успява да я впечатли и не след дълго печели сърцето й, но после идва разочарованието. Както може би се досещате, в тази история жертвата не е спящата красавица, а магьосницата, а още по-точно – предаденото й сърце. Разбираме, че за всяко нещо си има причина и женската злоба не е изключение, а въпросната причина са именно мъжете. По този начин дамите се включват към целевата група на филма заедно с почитателите на приказки, докато за джентълмените е предвиден доста екшън (и доста Анджелина). Така „Господарка на злото“ се превръща във филм за цялото семейство.

Крал Стефан, който е олицетворение на падението на хората, символизира и непрестанната човешка борба. Основната ми критика е, че моментът във филма, действително показващ тази вътрешна борба, е прекалено кратък и вместо там да представи съсредоточен диалог и така да се разреши всичко, режисьорът избира да се фокусира над една последна битка. Оригиналността на финалната идея донякъде се губи и заради приликата със „Замръзналото кралство” , но това не е умишлено, тъй като и двата филма са се снимали паралелно. Въпреки че според мен стратегията за привличане на нежния пол като зрители да не е добра, сюжетът не е сълзлив и филмът си струва да се гледа, особено на голям екран.

Като цяло „Господарка на злото” ни представя различна гледна точка към една добре позната история и ни напомня за важността от последствията на емоционално взетите решения, учейки ни, че вътрешното израстване и прошката са основни елементи в света на доброто.

БележникМоята оценка:
История – 5
Герои – 5
Режисура и ефекти – 5
Актьорска игра – 5
Eлементи на изненада – 4
Теми за размисъл – 3
Емоционален заряд – 5
Фантастични елементи – 6
Саундтрак – 6
Маркетинг, промоция и хитов потенциал – 6
Общ успех: Много добър (5,00)

Статията е на повече от половин година, информацията в нея вече може да не е актуална.
3 коментара

Вашият коментар

Поддържани BB тагове: [spoiler], [img], [b], [u], [i] и [url]

Вход | Регистрация   |  

Касторп

Добро/зло – бяха интерпретирани по един много нестандартен за зрителя начин. Виждам, че някак не сте схванали идеята за „отвъд доброто и злото“. Тъпо е действията и на двамата да се вкарват само в една рамка и именно от таки плоски интерпретации филмът се опита да избяга. Иначе Джоли не става!

e01

Кината днес бяха пълни, та се наложи да гледам XMen вместо господарката. Иначе 3Д ефектите как са, че последните няколко години, филмите са с разочароващо 3Д

Георги

Поздравления за стойностният анализ! Написан е много професионално. За жалост, още не съм гледал филма, но когато го направя, ще коментирам и за него. 🙂