scorn t

Scorn с първи тийзър

Нова хорър-игра с обещаваща визия.

Ebb Software, малко и неизвестно студио, се опита да финансира чрез кикстартър своя проект Scorn преди 2 години, но се провали грандиозно поради твърде оскъдната информация за плановете си и слабия маркетинг. Въпреки това, играта някак е намерила финансиране и все пак ще стигне до жадните за ужаси геймъри през 2017 година.

Scorn е хорър в първо лице, където играчът изследва полуотворен свят, съставен от взаимно свързани региони, разделени тематично. Изследването е ключова част от геймплея, тъй като през цялото време не е много ясно какъв точно е героят и за какво се бори. Създателят на играта казва, че мистерията няма да бъде категорично разкрита, повествованието няма да върви чрез експозиция, а чрез преживяване, което ще остави нещата отворени за интерпретация. Обстановката, в която главният герой съществува, обаче, както и уродливите същества около него (уродлив е и самият той) със сигурност изглеждат обещаващо.

Бутон за зареждане на YouTube видео

В типичен сървайвър-хорър стил, мунициите на играча ще бъдат оскъдни и той ще трябва внимателно да управлява ресурсите си. Не всяка заплаха ще може да бъде застреляна, така че за оцеляване и разкриване на мистерията ще са необходими и други тактики. Трейлърът не показва нищо, свързано с битка, но пък светът е доста интересен с полуживите стени и подове, гротескните същества и органичните оръжия. Друг любопитен елемент е, че историята няма да бъде разкривана с отключване на кинематографични сцени (както е в Resident Evil, например), а изцяло в геймплея (подобно на Half-Life). Така играчът би трябвало по-лесно да се идентифицира с героя си и да се потопи в света на играта.

Ebb Software са обявили и че ще се опитат да постигнат внимание у играча към цялото тяло на героя, за да го вкарат още по-ефективно във филма. С този фокус върху потапянето в атмосферата е странно, че играта не се разработва за виртуална реалност, (нито дори за конзоли) а само за PC, но това се дължи на желанието на разработчиците проектът първо да потръгне на една платформа, преди да се разшири и към други такива. Дотогава обаче е необходимо да докаже, че има какво да предложи и че може да оправдае надеждите за уникално хорър изживяване с нестандартен сюжет.

Засега можете да подкрепите играта на Steam Greenlight, а завършена версия може да очаквате някъде през 2017 година.

Публикацията не е актуализирана от повече от една година, съдържанието може вече да не е актуално към днешна дата