1 коментар
wonder-woman-amazons

Wonder Woman хвърля в тъч анализаторите

Този филм вероятно е с най-непредвидимия бокс офис от години наред.

Винаги когато предстои да излезе някой филм по кината, анализаторите правят прогнози за това колко успешен ще бъде той. Въз основа на фактори като маркетингова кампания, интернет присъствие, сила на марката, концепция, актьори и т.н. те обикновено успяват сравнително точно да предвидят колко пари ще направи филмът през първата си седмица по кината. Това е периодът, в който зрителите все още не знаят какво точно да очакват, защото ревютата на критиците и отзивите на приятелите им още не са стигнали до тях – знаят единствено това, което маркетингът и новините са им показали. Затова и никой не се наема да прогнозира какво ще се случи по-нататък – ако филмът е добър, ще има много приходи. Ако ли не – ще има рязък спад в посещаемостта и накрая може да се стигне и до загуба за студиото. Но за първата седмица анализаторите обикновено са сравнително точни и прогнозите им се различават с не повече от 10% една от друга и не повече от 20% от реалния резултат…

Сега обаче всички са хвърлени в тъч, защото предстои един от най-непредвидимите филми за последните години. „Жената чудо“ може да бъде поредният финансов успех за Warner Bros и споделената вселена на DC, а може и да се окаже първият им провал след „Зеления фенер“. Факторите, които обикновено водят към обективна прогноза, в момента са противоречиви. Затова и анализаторите дават различни прогнози – от 65 милиона долара приходи до 105 милиона. Тази колосална разлика от почти 40% е рядко срещана и показва, че бъдещето пред Wonder Woman е крайно несигурно…

Изображение с име: wonder-woman-poster-power

Защо очакваме успех?

Феновете на комиксите, и най-вече фенките, отдавна очакват самостоятелен филм за супергероиня. Жената чудо е почти толкова емблематичен образ за американските комикси, колкото са Батман и Супермен. Марвел, които отдавна правят филми и успешно вкараха Черната вдовица в Отмъстителите, така и не са направили самостоятелен филм за нея, с което изпуснаха инициативата в този аспект. Да не говорим, че режисьор на Wonder Woman също е жена – Пати Дженкинс, което също е рядкост. Затова и много хора, особено феминистки, биха отишли на кино, дори да очакват тъп филм, само и само да покажат, че жените-супергероини могат да бъдат също толкова атрактивни за зрителската маса (да се чете: финансово изгодни за студиото-продуцент), колкото и мъжете.

DC и Warner Bros също са силни марки като цяло. Въпреки че последните им опити не бяха посрещнати особено радушно от критиците, те все пак направиха голяма сума пари, избиха си разходите и доказаха, че за филмите с емблематични комиксови герои винаги ще има публика. Феновете на жанра са готови да дадат шанс на всичко с правилното лого отгоре.

Самата жена чудо вече се доказа като интересен персонаж. Гал Гадот спечели сърцата на феновете при появата си в „Батман срещу Супермен“ и само най-твърдите й критици останаха отрицателно настроени (техният процент е пренебрежимо малък). Така, след като героинята вече е позната, а актрисата се е доказала, филмът има много по-голям шанс за успех.

Изображение с име: wonder woman

 

Защо очакваме провал?

Въпреки горните обстоятелства, има и много причини „Жената чудо“ да се провали. На първо място е противоречивият маркетинг. Студиото определено не се е постарало в този аспект, тъй като трейлърите не са особено впечатляващи, а потенциалните зрители побързаха да им намерят кусури, дори и някои от тях да са абсурдни. Кампанията не предизвиква нужния шум в интернет, което е притеснително. Нещо повече, издава се и леко недоверие от страна на продуцентите в продукта. Не инвестират достатъчно в маркетинг (или са избрали лош изпълнител), не са инвестирали много и във филма (бюджетът е значително по-малък от тези на предишните два филма.

Най-тежко тежат провалите на Batman v Superman и Suicide Squad в това да очароват публиката и критиците. Те успяха да съберат немалко пари, но това беше само през първите им седмици (когато се гледат маркетингът и силата на марката), а следващите бяха белязани от резки спадове (когато се гледа качеството на филма). Студиото очакваше „Батман срещу Супермен“ да мине един милиард долара приходи, но дотам не се стигна. Причината е огромното разочарование на много от феновете. Да, останаха верни почитатели, които ревностно защитават двата филма от нападките в интернет, но е факт, че масата зрители е разделена и количеството хора, които намират и двете продукции за ужасни, е огромно. Тези хора вече дадоха два шанса на тази споделена вселена и останаха разочаровани. Дали ще й дадат трети? Много е вероятно повечето от тях да изчакат ревютата и отзивите и, ако те отново са негативни, да си спестят парите за някой по-смислен филм, вместо да се хвърлят на сляпо както досега.

Изображение с име: wonder-woman11

Какво означава това за споделената вселена на DC?

Бъдещето на персонажите от Лигата на справедливостта е лабилно така или иначе, да не кажем, че плановете се менят хаотично. Но е много вероятно именно резултатът на „Жената чудо“ да покаже дали има хляб в тази мащабна инициатива или не.

Ако филмът се провали и разочарованието на феновете най-накрая се изрази финансово, то грандиозните планове за купища супергеройски блокбъстъри (по примера на Марвел) ще трябва да бъдат преосмислени. Не е задължително студиото да се откаже от споделената вселена, все пак въпросните персонажи са обичани и имат верните си фенове, но при провал на Wonder Woman, ако изобщо се продължи с тях, то ще е със скромни бюджети и все така съмнително качество. При провал и на „Аквамен“ и „Лигата на справедливостта“ по-нататък може цялата вселена да бъде зачеркната и отново рестартирана в друг вид няколко години по-късно.

При успех, DC ще си вдъхне силно необходими нови сили да продължи. Ако Гал Гадот заработи пари на продуцентите си, възможно е и да стане централен персонаж във вселената, за да вдига акциите на всички останали герои. Инвеститорите ще се успокоят, че ревът на критиците не означава нищо за финансовия резултат, а зрителите не обръщат внимание на това, което смятат за снобарски излияния. Важното е публиката да е доволна, или ако не е доволна, то поне да продължава да ходи на кино, за да гледа DC-персонажи. Това ще бъде и доказателство за силата на бранда.

 

Разбира се, никой не може да знае бъдещето със сигурност, така че това са само спекулации. На първо време, нека видим как ще се представи „Жената чудо“ в бокс-офиса. Филмът излиза на 2 юни.

Публикацията не е актуализирана от повече от една година, съдържанието може вече да не е актуално към днешна дата