netflix-split

Netflix ще си купува кина

Целта е филмите на стрийминг платформата да се класират по-лесно за Оскари и други награди.

В последно време Netflix полага огромни усилия не само да наложи своите продукции като достойни да се мерят с традиционните кинофилми, но и изцяло да промени стандартния ни начин за развлечение. За съжаление, все още има силна съпротива от по-старомодните зрители и творци. Така например, има големи брожения срещу това продукциите на Нетфликс да се показват на кинофестивали и да се състезават за същите кинонагради като останалите, тъй като те не са кинофилми, а предвидени за гледане в домашни условия. Стивън Спилбърг наскоро се изказа особено остро, намеквайки, че този тип продукция е по-недостойна от високобюджетните киноленти.

Не може да се отрече, че Netflix опитаха да го опровергаят и да покажат своите филми на големи екрани. Напоследък бюджетите за техните филми спокойно могат да се мерят със средния за индустрията. Срещнаха проблеми обаче с много от фестивалите, а кината в САЩ не искат да показват техните филми, тъй като потенциалните им зрители по-скоро биха си ги гледали вкъщи.

Изображение с име: bright-banner

Netflix обаче няма да се откаже толкова лесно – те ще действат по максимата „Щом планината не отива при Мохамед, Мохамед отива при планината“. С други думи, за да удовлетворят новото изискване на Оскарите, филмите-кандидати да бъдат показвани в поне едно кино в Лос Анджелис и Ню Йорк за поне една седмица, Нетфликс планират да си купят киноверига. Те вече са направили постъпки към Landmark Theatres, но поисканата цена е била твърде висока. Сега се търсят следващи възможности.

В интерес на истината, въпреки усилията на Netflix, малко от филмите им са наистина достатъчно впечатляващи, за да се борят за Оскар. Също така, съпротивата срещу тях в индустрията вероятно ще продължи, дори всички условия да бъдат изравнени. Традиционните кинодеятели знаят, че пазарът им постепенно ще започне да се свива ако позволят на стрийминг платформите да се състезават наравно със собствените им продукти. Именно затова и Нетфликс полагат толкова много усилия да се представят на най-престижните събития и награди. Нещо повече, поддържането на киноверига ще разнообрази бизнес модела и може да им донесе допълнителни приходи. Със сигурност високобюджетни и ефектни проекти като миналогодишния Bright ще привличат зрители в салоните, дори вече да са платили абонамент за онлайн достъп.

Публикацията не е актуализирана от повече от една година, съдържанието може вече да не е актуално към днешна дата