mass effect 3

Зад кадър на трилогията Mass Effect

Дрю Карпишин разкрива в интервю подробности около създаването на култовата поредица и обяснява причините за лошия й край.

Ако още не сте играли трилогията Mass Effect (не броим Mass Effect: Andromeda към нея), бързо се поправете. Тя върви спокойно на по-стари компютри и е една от емблемите на BioWare, както и на научната фантастика в гейминг индустрията като цяло. В нея се превъплъщавате в командир Шепард, който е капитан на космически кораб с разноцветен екипаж от хора и извънземни и се бори да спаси вселената от настъпващата заплаха на Жътварите (the Reapers). Игрите са страхотни заради изобилието от възможности за развитие на персонажа, които предлагат, богатите вселена и история, добре развити герои, удобния като цяло геймплей и многото време, което ще прекарате зарибени в нея.

Донякъде нейн създател е Дрю Карпишин – един от основните сценаристи, разработили играта, но известен също и с Knights of the Old Republic. Той е писал и книги от вселената, преведени у нас от изд. „Хермес“. Наскоро двама от авторите в The Inner Circle са провели интервю с него, в което той разказва подробно за процеса на работа върху Mass Effect.

Изображение с име: Mass-Effect

Всъщност, първата Mass Effect е разработена до голяма степен от същия екип като на Knights of the Old Republic, защото BioWare винаги се опитва да надгражда вече постигнатото, вместо да почва всичко отначало. Сценаристите признават, че са се вдъхновявали от „Пришълеца“, „Терминатор“, „Междузвездни войни“ и всякакви други емблеми на научната фантастика, за да постигнат подобна атмосфера. Върху изясняването на концепцията е работено между 6 и 9 месеца, което е много нетипично за индустрията и изисква голямо доверие от страна на разпространителите и инвеститорите – тогава BioWare са можели да си го позволят, но в днешно време е почти невъзможно.

Ако се сърдите на Mass Effect заради края, който на практика елиминира всичко постигнато от играча до момента, не се сърдете на Дрю Карпишин – той е напуснал след втората игра и не е работил по третата. Твърди, че е получил по-добра оферта от разработчик с офис в по-топъл град и решението му не се дължи на лоши чувства или политически причини. Според него, кофти краят се дължи на липса на време, както и на трудността на задачата. „Трябва много време, а не мисля, че са им дали достатъчно, за да се справят. Говоря като човек извън проекта, защото има много добри моменти в Mass Effect 3, тя е чудесна игра, но последното нещо, което виждаш, е краят – той не се хареса на много хора и разбирам защо. Което е жалко, защото според мен хвърля сянка върху всичко добро в играта. Повечето хора, ако ги спрете на петия час след началото и ги питате „Какво мислите“, биха казали „Супер е“.

Изображение с име: Mass Effect3

Общо взето, това е най-важната информация от интервюто. Мнението на Дрю за проблема с времето съвпада с оценките за провала на Mass Effect: Andromeda (който все пак няма да сложи край на целия франчайз, каквито настроения имаше преди време, но и до днес го държи в продължителна почивка). Там пришпорената продукция попречи на разработчиците да изпипат играта и крайният продукт се оказа толкова бъгав, че стана известен повече заради подигравките към него, отколкото заради самия себе си. Наложи се в последствие да се добавят пачове, за да се получи поносима игра.

Публикацията не е актуализирана от повече от една година, съдържанието може вече да не е актуално към днешна дата