2 коментара
space force

Netflix може да прецака космическите сили на САЩ

Името Space Force на новия сериал е запазено от Netflix и вероятно космическите сили на САЩ няма да могат да го използват за себе си.

В обрат, който изглежда сякаш взет от едноименния сериал, Netflix може да се окаже едноличен собственик на марката Space Force, преди военните в САЩ. „Космически сили“ е създаден от Грег Даниелс и Стийв Карел с цел да пародира истинските космически сили, основани наскоро от Доналд Тръмп. Сатирата следва генерал Марк Нерд, който се опитва да изгради военнокосмическите сили, докато се справя със затварянето на жена му за неизвестно престъпление и с бунтовническата фаза на дъщеря си.

Сериалът е със смесени към негативни отзиви, но все пак събира доста интерес от абонатите и е в топ 10 на много държави (за България днес е на трето). Много от шегите му са насочени към президента на САЩ и изглежда, че една такава се просмуква и в реалния живот.ч

Въпреки че поделението Space Force беше обявено още през 2018 г. и пуснато по-рано тази година, военните на САЩ са забравили да запазят правата над името в световен мащаб, поне не и докато не е тръгнал сериалът. В Европа, Австралия, Азия, Южна Америка, Африка, Канада и Мексико сериалът изпреварва военнокосмическите сили, което означава, че едноименното поделение няма право да се нарича така в тези територии. В САЩ няма проблеми, защото там законът дава правата на този, който пръв използва името, но в другите страни пръв е дошъл сериалът.

Според адвокати, решението на Netflix да регистрират името глобално е брилянтен ход. Ако се стигне до съдебна битка и Netflix я спечели, то сюжетът ще бъде като от сериала – реалните космически сили ще се окажат също толкова некадърни и дезорганизирани, колкото пародийната им версия. С това сериалът ще се смее последен, следователно и най-добре.

Междувременно, втори сезон все още не е обявен официално, но е много вероятно все пак да има такъв, въпреки недоволните критици. Даниелс, главният сценарист, вече е казвал, че работи по такъв.

Публикацията не е актуализирана от повече от една година, съдържанието може вече да не е актуално към днешна дата