3 коментара
house-of-the-dragon

House of the Dragon чупи рекорди

Първи епизод е най-гледаната премиера на 2022 година.

Изображение с име: house of the dragon posterНе че сме шокирани, но новината си е новина. „Домът на дракона“ се оказа най-гледаният премиерен епизод на тази година, поне що се отнася до платени кабелни телевизии и стрийминг платформи. Според независима оценка (HBO още не са пуснали официални данни) през първите 6 часа от излизането си сериалът е гледан от 2.6 милиона души само в САЩ. Това е над двойно по-голямо количество от зрителите на „Странни неща“ сезон 4, който досега държеше титлата за най-хитов сезон на годината.

Оценката е базирана на измервателни устройства в телевизорите и компютрите на 3 милиона американски домакинства. Тя не включва потенциалните гледания на мобилни устройства. Когато се съберат данни за цялото денонощие, количеството реални зрители вероятно ще бъде значително по-голямо.

За огромната гледаемост свидетелстват и паданията на сървърите на HBO днес. Поради големия зрителски интерес, сайтът не издържа и работи с прекъсвания.

Първите отзиви на зрителите също са силно положителни. Явно обидата от осми сезон на „Игра на тронове“ е позабравена.

Разбира се, трябва да се има предвид, че House of the Dragon се хвали с 200 милиона долара бюджет и още 100 милиона похарчени за маркетинг. С такива инвестиции е трудно да не се съберат орди от зрители пред екраните, макар че сигурно ще видим и такъв пример тази година – с „Властелинът на пръстените: Пръстените на силата“ на Амазон.

Публикацията не е актуализирана от повече от една година, съдържанието може вече да не е актуално към днешна дата