Повече за „Пришълецът: Завет“

ПР-материали и изказвания от екипа за Alien: Covenant.

В космоса никой не може да чуе писъка ти.

Почти четири десетилетия по-късно тези думи остават синоним на абсолютно безмилостния интензитет на футуристичния шедьовър на Ридли Скот Пришълецът. Сега бащата на емблематичната поредица се завръща отново в създадения от него свят, за да изследва най-мрачните му аспекти с ПРИШЪЛЕЦЪТ: ЗАВЕТ, пулсиращо ново приключение, което изтласква границите на ужаса дори по-далеч. Ревюто на новия филм четете тук.

На колонизаторския космически кораб Covenant („Завет“) цари спокойствие. Екипажът и останалите 2000 души на борда спят дълбоко в криосън и единствено андроидът Уолтър броди сам из коридорите. Корабът се е насочил към далечната страна на галактиката към планетата Origae-6, където заселниците се надяват да изградят нов дом за човечеството. Спокойствието е нарушено, когато звездно изригване раздробява енергийните панели на „Завет“, причинявайки десетки жертви и отклоняване на мисията от курса.

Скоро оцелелите членове на екипажа се натъкват на райско кътче, един истински девствен Едем с обвити в облаци планини и огромни, извисяващи се дървета. Мястото е много по-близо от Origae-6 и с потенциал на жизнени показатели като у дома. Но се оказва, че това, което са открили, всъщност е тъмен и смъртоносен свят, изпълнен с неочаквани опасности. Изправени пред ужасна заплаха отвъд границите на въображението, за изстрадалите изследователи единственият изход е мъчително и опустошително бягство.

Действието във филма се развива десет години след събитията в предисторията от 2012 г. Прометей. ПРИШЪЛЕЦЪТ: ЗАВЕТ е шестият филм от поредицата блокбъстъри и вторият, с който режисьорът-визионер Ридли Скот ни доближава все по-близо до разкриването на мистериозния произход на смъртоносния Ксеноморф от оригиналния филм.

В Alien: Covenant участват звездите Майкъл Фасбендър (Прометей, 12 години робство), Катрин Уотърстън (Стив Джобс), Били Кръдъп (Почти известни, Мисията невъзможна III), Дани Макбрайд (Ананас Експрес) и Демиан Бичир. Филмът е режисиран от Ридли Скот (Марсианецът). Сценарият е на Джон Логан и Данте Харпър, по историята на Джак Паглен и Майкъл Грийн.

ДОБРЕ ДОШЛИ НА „ЗАВЕТ“

„Мисля, че първото изречение на Ридли беше: „Категорично ще правим филм с рейтинг R, така че ще се нуждаем от много кръв“. – спомня си продуцентът на ПРИШЪЛЕЦЪТ: ЗАВЕТ Марк Хуфам. – Това беше основната идея при първия ни разговор – да изкараме ангелите на всички.“

Първият Пришълецът остава класика за хорър жанра – психологически напрегнат, притеснително клаустрофобичен филм, който е жилав и ефективен колкото лъскавото чудовище, с което се сблъскват Елън Рипли и екипажът на космическия кораб Ностромо през 1979 г. „Забавно е, но аз винаги съм си мислел за Пришълецът като за един наистина добре направен филм, който е насочен към всякаква публика, – казва Скот. – Подтекстът беше доста обикновен – седем човека са заключени в стара мрачна къща и въпроса е кой ще умре първи и кой ще оцелее.“

В ПРИШЪЛЕЦЪТ: ЗАВЕТ номинираният за Оскар режисьор се опитва да възвърне тази атмосфера на постоянна опасност и напрежение, като същевременно предлага нови идеи, които увеличават богатството и дълбочината на митологията на поредицата. Според него, този подход е необходим, за да се запази сюжетът свеж и изненадващ. „Не може все да продължаваме героите да се преследват по коридорите с чудовището, става скучно. – казва Скот. – Хрумна ми, че никой не си е задал въпроса, кой е създал това нещо и защо. Възможно е зрителите да са предполагали, че чудовищата са дошли от космоса, от богове от космоса, от извънземни инженери. Но те не са. ПРИШЪЛЕЦЪТ: ЗАВЕТ ще преобърне представите на всички.“

Филмът започва с мирна космическа мисия, предназначена да отведе човечеството към нов дом сред звездите. На борда на пионерския кораб „Завет“ има двойки, които ще населят планетата Origie-6, както и десетки ембриони, които ще помогнат за установяването на новата колония. Тяхната защита е поверена на екипажа на кораба: капитан Джейкъб (Джеймс Франко) и съпругата му Дaниълс; ръководител на операциите по тераформиране (Катрин Уотърстън); вторият командир Кристофър Орам (Били Кръдъп) и неговата съпруга биолог Карин (Кармен Ейго); пилотите Тенеси (Дани Макбрайд) и Фарис (Ейми Сеймец); началникът на сигурността сержант Лопе (Демиан Бичир) и неговият съпруг и втори командващ Сержант Халет (Натаниел Дийн). С тях е и един андроид, Уолтър (Майкъл Фасбендър), който се грижи за кораба по време на криосъня на пътниците по пътя им към крайната цел.

Когато звездно изригване поврежда кораба, Уолтър е принуден преждевременно да събуди екипажа, за да оцелеят пасажерите. За съжаление механична неизправност заключва капитана в неговата криокамера и той загива от ужасна, брутална смърт. След инцидента дълбоко религиозният Орам застава начело на екипажа, а Даниълс е разбита от скръб заради загубата на съпруга си.

Даниълс търси утеха в компанията на единствената друга самотна фигура на кораба, Уолтър, който без съмнение изглежда познат на публиката. Той е следващата версия на Дейвид, обсебеният от филма Лорънс Арабски изкуствен герой на Фасбендър в Прометей. Макар, че технологично той е по-добър от своя предшественик, неговият емоционален обхват донякъде е ограничен. Той не може да се влюбва и е програмиран да бъде абсолютно лоялен към екипа на „Завет“. Актьорът Майкъл Фасбендър описва своя персонаж като „супер иконом“.

„Дейвид на първо място е там да служи и защитава, като един добър полицай“, казва актьорът. „Той е изцяло логичен и лишен от емоции, и дори ако хората около него (особено Даниълс) търсят някаква емоционална връзка, той не откликва“.

Въпреки това връзката на Уолтър с Даниълс е сложна и обагрена от натрапчиви чувства. Уотърстън казва, че Даниълс „разчита на него след смъртта на Джейкъб. Тя се чувства по-комфортно в неговата компания, отколкото сред останалата част от екипажа, именно заради емоционалното му ограничение. По-лесно е да се намира около някой, който не разбира през какво тя преминава, за да може да остане сама със скръбта си. На нея не й е нужно да се свърже с него. В същото време, обаче тя го чувства близък, защото те двамата са единствените две самотни същества на кораба.“

Докато екипажът на „Завет“ се опитва да се прегрупира след бедствието, се явява ново предизвикателство. Тенеси, който е извън кораба, за да ремонтира енергийните платна, улавя загадъчно съобщение, което звучи сякаш е зов за помощ. Екипът проследява източника на сигнала до близката планета. Мотивиран от силната си християнска вяра, Орам решава да начертае нов курс, който ще отведе кораба по непознат път към маяка. Бремето на тежките решения като командир му тежи и той винаги носи със себе си броеница, която му помага да се успокои от напрежението.

„Според мен отговорността за съдбата на тези две хиляди души му е твърде тежка и объркваща“, казва Кръдъп. „Той изпитва огромно съмнение в собствената си способност да управлява страха си и да поведе толкова много хора към неизвестното. До известна степен това е голяма част от историята – как Орам се отнася с останалите членове на екипажа и как в крайна сметка открива нужната доза самоувереност, яснота и морална сила, в опита си да ги защити.“

„Моментите на смут и на страх са времето, когато е нужно да се съсредоточим върху вярата, защото тя дава сила и яснота и правилна реакция при опасни ситуации“, продължава Кръдъп.

Неговата съпруга също е източник на стабилност за Орам. „Орам изпитва дълбока любов към нея“, казва Кръдъп. „Подкрепата й е в основата на способността му да преживее случващото се. Не знам какво би правил без нея. Тя притежава способността да навлиза в интимния му свят, където той не позволява други хора да се доближават.“

Йонната буря, обграждаща атмосферата, не позволява на самия „Завет“ да достигне до повърхността на планетата, затова командирът изпраща експедиция с екип от учени и охранители, а Тенеси пилотира кораба-майка в орбита. Когато сценаристът Макбрайд се среща първоначално със Скот, за да обсъдят образа на Тенеси, режисьорът има нещо много конкретно предвид: майор ТиДжей „Кинг“ Конг игран от Слим Пикънс в класическата сатира на Стенли Кубрик, Д-р Стрейнджлав или как престанах да се безпокоя и обикнах бомбата.

„Ридли каза, че образът на Тенеси ще е неговата почит към героя, така че положихме много усилия да намерим перфектната каубойска шапка и перфектния костюм за полет“, казва МакБрайд. „Персонажът беше толкова ясен в сценария, сякаш можех сам да видя оживелия образ. Ридли Скот притежава таланта да открива нужните му актьорите, за които знае, че може сами да се справят. И чак тогава им дава насоки. Ако отидеш твърде далеч, ще те върне обратно, но през цялото време е там, за да види ти какво ще направиш.“

Докато Даниълс, Орам, Карин, Уолтър и Фарис, заедно с екипа по сигурността, се отправят към повърхността на планетата в корабната совалка, Тенеси остава на „Завет“ с експертите по комуникации и навигация Ъпуърт (Кали Ернандес) и нейния съпруг Рик. Скоро обаче, той става неспокоен, завладян от чувство на безпокойство, тъй като бурята пречи на истинската комуникация с екипа на планетата. „Едно от най-интересните неща в сценария е фактът, че корабът е пълен с двойки, и това веднага вдига нивото на ужаса“, казва МакБрайд. „Не става дума само за вашето оцеляване, а за оцеляването на човека, с когото сте свързани.“

След дълъг период на разочароващо мълчание, те трябва да решат дали да преместят „Завет“ по-близо до планетата. Ъпуърт се опълчва на Тенеси да се придържа към протокола и да не застрашава „Завет“ и нейните човешки обитатели. „Цари влудяващо безсилие“, обяснява Ернандес. „Те са загубили връзка. Ако се опитвате да се свържете с друг човек (във всеки контекст) и загубите връзка, то вие се борите да възстановите тази връзка. Това се опитва да направи и Тенеси.“

При маневрите през бурята има нанесени щети по совалката, но екипът безопасно пристига на планетата, където открива спиращи дъха величествени пейзажи. Но има нещо смущаващо във великолепната гледка – околната среда е прекалено тиха. „Планетата е чудесна, грандиозна и доста заплашителна“, обяснява Скот. „Тя е мъртва планета, като обитавана от духове къща. Няма фауна, единствено растения и дървета. Няма никакви животни изобщо.“

Когато Фарис остава близо до совалката, за да извърши необходимите ремонтни дейности, Карин, придружена от охраната редник Ледуърд (австралийският актьор Бенджамин Ригби), се опитва да вземе биологични проби. Разходката им из все по-необикновения ландшафт се превръща в ужас – Ледуърт се разболява без видима причина и Карин се бори да го върне в медицинската станция на совалката.

А на кораба Фарис започва да получава неприятни обаждания от колегите си. „Ридли снима тази сцена в средата на Милфорд Саунд в Нова Зеландия“, спомня си Симец. „Героинята ми беше сама, чувах тези ужасяващи откъслечни звуци в слушалката и реагирах на това. Не можех да направя нищо, защото не знаех къде са – звуците бяха объркани и зловещи, интеркомът се разпадаше. Беше невероятно колко ефективно Ридли изгради тази сцена.“

Когато Ледърд и Карин стигнат до медицинския отсек, адът се изсипва. Това, което Карин вижда под ярките флуоресцентни светлини, е ужасното раждане на Неоморф, най-новата извънземна инкарнация, която се присъединява към пантеона на чудовищата на франчайза. Ейого казва: „Карин няма никаква представа какво е това същество и в този момент мистерията е най-осезаема и мощна. Не е като да се сблъскате с тигър и да предусещате какво следва. Няма начин да преговаряш с тези същества.“

„Това е първият истински момент, когато публиката ще се припомни ужасът, който я е завладял във филмите за Пришълеца“, добавя тя. „Чувствате, че нещо не е наред, и то е толкова извън нашите представи, че е ужасяващо.“

Ситуацията бързо излиза от контрол, чудовището атакува да си проправи път през Ландер, заплашвайки всичко насреща, а екипажът е наистина отчаян. В този момент помощта пристига под формата на мистериозна закачулена фигура, която има странна метод за контрол върху хищните видове. Неочакваният спасител се оказва Дейвид от кораба Прометей, който е бил в уединение около десетилетие и със сигурност изглежда доста поизносен.

„Когато се срещаме първият Дейвид в ПРИШЪЛЕЦ: ЗАВЕТ той е леко позанемарен“, казва Фасбендър, който освен в ролята на Уолтър, играе и познатата си роля от Прометей. „Косата му е дълга, пораздърпан е и живее сам на тази планета в търсене на творческата си страна като свири музика и рисува“.

Дейвид води ужасените изследователи в прикритията на изоставен град, но с всяка минута се задава нова и по-сложна заплаха. „Дотогава ние просто се опитваме да останем живи и цели, а вече започваме да губим хора, вече сме се лишили от нашата совалка, която е единственият изход“, казва Бичир (Омразната осморка). „Лопе на всяка цена трябва да си възвърне контрола и да действа уверено.“

Дори за опитен войник гледката на разбития екип е сърцераздирателна. „Дори в най-безумните си кошмари той не си е представял, че това може да се случи с човешко същество. А в добавка на всичко и любовта на живота му, Халет, е изложен на риск“, казва Бичир.

Относно автентичността на връзката между Халет и Лопе, Дийн казва: „Те са женени от доста години. Обичат се. Ние не наблягаме на факта, че са гейове. Мисля, че е страхотно, че Ридли и продуцентите са поставили тази тема в контекста на франчайза, тъй като се надяваме, че за човечеството в бъдеще това няма да е проблем. Те са добри хора, които се обичат, и в случая са отлични войници, които си служат чудесно с М-4!“

Бичир и колегите му актьори от взвода са подложени на интензивно физическо обучение с оръжие и фитнес тренировки. Освен тази подготовка, Бичир подчертава огромната стойност на едноседмичните сесии с Ридли Скот относно изясняването на вътрешния живот на Лопе. „Случвало се е да работя по филми, където не репетирам или дори не говоря за героя с режисьора“, казва Бичир. „Има много начини да се слееш с образа и да разрешиш някакъв проблем, но възможността да проведа тези сесии очи в очи с Ридли беше невероятна. Той е едно от имената, които винаги съм поставял в списъка си с коледни желания. И когато получих възможността да работя с гений в личното си време, което приех като подарък.“

„Мисля, че Ридли е потвърждение, че великите майстори правят всичко много лесно, просто и с огромна любов“, продължава Бичир. „Той е разбираем и интелигентен и начинът, по който решава всичко, е прост и ефикасен. Той имаше повече енергия от всички нас на снимачната площадка. Винаги беше там и винаги бе готов.“

Докато за Бичир работата със Скот е новост, ПРИШЪЛЕЦЪТ: ЗАВЕТ отбеляза третото сътрудничество на Фасбендър и режисьора след Прометей и Съветникът. „Майкъл е страхотен актьор и има невероятно чувство за хумор“, казва Скот. „Винаги се забавлявам когато работя с него, което е много важно. Почти винаги се оглеждам за тази страна на Майкъл – неговото пакостливо чувство за хумор.“

Заедно актьорът и режисьорът изследват цялата сложна поведенческа верига, вкоренена в Дейвид, и най-вече неговата хитра и подривна страна. „Ридли и аз се опитахме да открием хумора в него, смешните му детайли“, казва Фасбендър. „Когато се забавляваме, сме искрени и без задръжки. И така е по-вероятно да изпитаме в по-пълна степен други неща като шок и ужас“.

Тъй като опасността ескалира с бързи темпове, екипът на „Завет“ трябва да направи рискована спасителна мисия, и в този момент героинята на Даниълс взима нещата под свой контрол. „Филмът се разгръща като лудешки клип“, казва Уотърстън. „Няма време героите да осмислят това, което се случва. Всички са принудени да действат.“

Следвайки сигурните стъпки на Рипли на Сигорни Уивър, Уотърстън се съсредоточава върху мястото на Даниълс сред богатото наследство на женските герои на Скот. „Ридли е режисьор, който винаги е представял жените по един наистина честен и правдоподобен начин, и винаги е бил привличан от такива героини“, казва Уотърстън. „Даниълс е персонаж, който става по-ясен в условията на криза. В началото Даниълс е представена като способна, умна и добра в работата си, но не мисля, че в нея изпъква някаква героична фигура. С течение на филма става ясно, че тя умее да функционира и да мисли ефективно именно в тези моменти на криза. Беше ми по-лесно да разкажа за нея като постепенно разкривам колко е способна и смела, вместо да я представя, че се е родила готова за битка. Аз не познавам такъв човек.“

Скот казва, че Уотърстън перфектно влиза в ролята на Даниълс. „Имах нужда от жена с физическо присъствие, висока, атлетична и страхотна актриса“, казва режисьорът. „Тя е специална. Интересното е, че и тя, и Били Кръдъп идват от театъра, и до голяма степен донесоха своята специфична техника, знания и чувствителност. Когато правите такъв филм – с хора, които постоянно и непрекъснато умират, страхът е нужно да се проявява постоянно. Има много нюанси на страх, много нюанси на разкаяние. Човек, който има театрална основа, се вмъква дълбоко в образа и може да се справи. Това помогна много.“

Продуцентът Хуфам също хвали работата на Уотърстън във филма. „Летвата пред Катрин беше доста високо, но тя успя“, казва той. „Беше много ентусиазирана за ролята и бе готова за всичко, което й предложихме като изпитания. Закачена на кабели, които я разнасяха в небето, хвърляна от стоманени платформи, участие в безброй битки. Сякаш процъфтяваше. Тя изцяло се потопи в образа на женски екшън герой.“

Физическият аспект на тази роля изисква актрисата да преживее трудоемки фитнес тренировки, богат опит в двубои и боравене с оръжия. „Беше като да си играеш на двора“, казва Уотърстън. „Беше ми много забавно да уча хореография на бойни изкуства и да изследвам тази агресивна страна в себе си, която не е често изложена на показ в моя личен живот или във филмите“.

Въпреки, че женският боен дух на образа на Уотъстън принадлежи към родословието на силните героини на Скот, заплахата от чудовищата, с които се сблъсква, е изцяло свежа и нова, дори в момента, когато класическият Ксеноморф най-накрая прави свето грандиозно завръщане. „За мен ПРЪШЪЛЕЦЪТ: ЗАВЕТ в много отношения е като първия Пришълец“, казва Фасбендър. „Всичко е грубо и тъмно, и от началото на пътуването, когато „Завет“ е ударен от космическата буря, започва серия от събития в постоянно движение, което не спира до последния кадър. След десетата минута във филма действието вече става безмилостно. Мисля, че това ще бъде най-страшният от всички филми.“

„Надявам се филмът да накара хората да се чувстват много неспокойно, да напряга артериите им да помпат с пълна сила, а сърцата да забият учестено“, казва режисьорът. „Надявам се да има много сухи гърла, да не можете да отлепите очи от екрана. Да се ​​изплашат зрителите е доста трудно, но този филм ще ги преслдева в кошмарите им. И това е добре, защото това е нашата цел.“

 

ЗА ПРОДУКЦИЯТА

ПРИШЪЛЕЦЪТ: ЗАВЕТ е заснет за 74 дни във Fox Studios Австралия и в Милфърд Саунд, Нова Зеландия миналата година. Скот възлага на художника на продукцията Крис Сийгърс да създаде визията на космическия кораб.

„Космическите кораби винаги са трудна задача“, добавя Скот. „„Завет“ е като пионерски кораб, той не е опасен боен кораб. Неговата мисия е научна, защото превозва хора и оборудване, за да колонизира друга планета. Логично е да е като товарен влак, има три секции с шестоъгълни възли, които са масивни гаражи. Всяка секция ще се отдели, еднократно, за да се приземи върху стълбове и да образува огромен склад с цялото това оборудване.“

„Споменах на Ридли факта, че нефтените платформи са почти като космически кораби“, казва Сийгърс . „Те изглеждат отвън като големи консервни кутии, но отвътре са пълни с технологично оборудване и не се нуждаят непременно от хора. Те са автоматизирани. Също като космическата технология. Става дума само за насочване и навигация и на него му допадна идеята. И почерпихме много вдъхновение и референции от този индустриален свят.“

Както и при другите елементи на продукцията, оригиналният Пришълецът се оказва важна отправна точка. За да разширят клаустрофобичното усещане за интериора на „Завет“, Сейджърс и неговият екип оставят таваните на кораба ниски и покриват коридорите в тъмнина. Да направи мостика на кораба функционален е важно за Скот, който се опитва да създаде истинското преживяване за актьорите. За тази цел екипът за проектиране на продукцията е инсталирал 1500 електрически вериги, така че всеки ключ и клавиатура да работят.

„Имах чувството, че съм на истински функциониращ космически кораб“, казва Фасбенър. „Коридорите, мостикът и камерата за сън – всички тези елементи от дизайна на продукцията бяха толкова детайлни и фини. Рядко се среща подобно нещо във фантастичните или екшън филмите. Обикновено има много зелен екран. Ние също използвахме зелен екран, но голяма част от интериора беше там, за да изследваме, да докосваме и да си взаимодействаме с декора. Което е истинска рядкост в наши дни.“

„Когато влезеш в този кораб, се чувстваш като дете“ добавя Кръдъп. „Всъщност не можеше да повярваш на собствените си сетива – чувстваш, че си част от космическата мисия.“

Стремежът на Скот към реализъм и мащаб е нещо, което развълнува Нийл Корбул – отговорник за специалните ефекти. „Ридли е много визуален режисьор и обича да изпипва атмосферата“, обяснява Корбол. „Дори и с водните капки той е много точен къде трябва да бъдат или колко да са големи. Той е много щастлив от външния вид на всеки малък детайл и обича физическите неща, което е музика за ушите ни, защото трябва да изграждаме наистина големи сцени и платформи.“

Сцените на открито на планетата са заснети в Милфърд Саунд и отчасти в студиото на Fox. „Вдъхновихме се от географския климат в Милфърд Саунд“, казва операторът на филма Дариуш Уолски, стар сътрудник на Скот. „Мястото предлага мека, замъглена светлина. Понякога слънцето преминава, но в основата си са предимно драматични облаци и планински масиви, които се появяват и изчезват в облаците. Всичко е пронизващо. Повторихме тази атмосфера и в студиото. Настояхме всичко да е сиво и мъгливо, като при зазоряване или здрач.“

За интериорните сцени в изоставения град Скот се опитва да улови елементи от 18-ти век в художествения изглед за стаите, в които меката светлина сякаш идва от запалена свещ.

Уолски споделя за новата ефективна система на операторския отдел за осветяване на актьорите: „Измислихме светлини, които бяха контролирани от движението“, обяснява Уолски. „Когато един актьор влезе, светлината се появява и когато се отдалечи, тя изчезва. Първоначално щяхме да възложим тази работа на екипа по визуалните ефекти, но след това решихме да го направим ние, и системата ставаше все по-добра и по-добра. Има само няколко такива сцени, но те са много силно въздействащи.“

Най-съвременните визуални ефекти са използвани за украсяване на това, което е заснето на живо. За ПРИШЪЛЕЦЪТ: ЗАВЕТ, отговорникът за визуалните ефекти Чарли Хенли наема някои от водещите световни VFX лаборатории – Animal Logic в Сидни, MPC (Moving Picture Company) във Великобритания и Framestore в Монреал, Канада. Едно от предизвикателствата пред отдела за визуални ефекти е огромният брой локации, които трябва да се изградят или подобрят – от корабния интериор и външната среда на планетата до изоставения град и вътрешността му, където живее Дейвид.

„Например Залата на главите, където има редица ключови сцени, е фантастичен декор, построен с огромни глави, но поради сценичното пространство и сложността при изграждането на тези физически елементи, трябваше ние да разширим горната част на главите в тавана“, казва Хенли. „Опитвахме се обаче да не преминаваме над горната част. А в случаите с изцяло CG заснемане например, трябваше да се уверим, че CG камерата заснема нещо, което може да се направи в реалния свят с истински камери.“

Хенли, чиито професионални отношения със Скот датират от 2000 г. с Гладиатор, казва, че винаги се впечатлява от практическия подход на режисьора. „Едно от невероятните неща при работата с него е, че той прави свои собствени сторибордове“, казва Хенли. „Те са фантастични и невероятно точни, можете да видите всичко, сякаш се гледа през камерата. В неговите сторибордове имаш усещане дори за осветление.“

По същия начин подхожда Скот, когато замисля необходимостта от Неоморф, който прави внушаващ страхопочитание дебют в ПРИШЪЛЕЦЪТ: ЗАВЕТ като най-новата смъртоносна форма на живот, и разбира се пълнокръвния Ксеноморф. В търсене на пришълеца, режисьорът отново черпи вдъхновение както от невероятно иновативната работата на покойния швейцарски сюрреалист Ханс Рудолф Гийгър, чийто гений стои зад плашещия оригинален Ксеноморф в Пришълецът, така и от необикновени чудеса на природата като зловещата Гоблин Акула, рядък вид дълбоководен морски хищник с полупрозрачна кожа и подвижна челюст.

„Проектирането на Неоморф беше трудно“, споделя Скот. „Това беше голямо предизвикателство, защото трябваше да има още нещо освен обичайния заподозрян. Неоморфът, по някакъв начин, е първото поколение на чужденец, но се нуждае от човешка форма на живот, за да продължи напред и да се модифицира.“

Работейки по илюстрациите на Скот за начина, по който Неоморфът се появява и движи, дизайнерът на чудовищата Конър О’Съливан и неговият екип си сътрудничат с Хенли и отдела за визуални ефекти върху проекта. Хенли обяснява: „Конър и екипът му представиха фантастични практични същества с истинска кръв и истинска функционалност. Това беше партньорство, което донесе много реализъм като цяло. “

Кръдъп също е впечатлен от външния вид на пришълците: „Тяхната интелигентност е нещо, което ги прави уникални. Ридли много се интересува от биология и всички компоненти, които влизат в образа на пришълеца, са неща от природата. Затова, въпреки че има много извънземни неща в тях, подсъзнателно се улавят и много познати черти.“

ПРИШЪЛЕЦЪТ: ЗАВЕТ излиза по кината на 19 май.

1 коментар

Вашият коментар

Поддържани BB тагове: [spoiler], [img], [b], [u], [i] и [url]

Вход | Регистрация   |  

Много подробна и хубава статия.
Нямам търпение да излезе филма.