11 коментара
thor ragnarok rrrr

Тор: Пародията

Ревю на филма „Тор: Рагнарьок“, по кината от 27 октомври.

Няма да е обидно ако кажем, че двата филма за комиксовия бог на гръмотевиците до момента не са сред най-силните на Марвел. Също така, колкото и да не им се иска на някои да го признаят, вече започва да се усеща умора от употребяваната до втръсване формула на филмите от киносериала „Отмъстителите“ и Марвел мъдро се оглежда за начини да излъже, че новите епизоди предлагат по нещо различно от старите, за да се поддържа поредицата свежа. Затова и поредната серия, Thor: Ragnarok, е дадена на нов режисьор (Тайка Уайтити, правил само инди филми досега), който й задава нова посока – филмът се стреми да бъде комедия на цената на всичко. Историята продължава да е отрупана с клишета и дупки, отново е лесно забравяща се, изобилстваща от тонални несъответствия, предназначена да ви убие два часа от времето, но пък полага неимоверни усилия да бъде забавна. Доколко сте отворени към хумора на Марвел, или пък предпочитате опитите за мрачен реализъм на DC е най-важният фактор, който може да определи дали искате да ходите на кино за „Тор: Рагнарьок“ или не. И, разбира се, доколко ви се гледат мускулите на Крис Хемсуърт.

Бутон за зареждане на YouTube видео

„Пазители на галактиката“ и стилът на Джеймс Гън сякаш са най-харесваните продукции на Марвел през последните години и затова Тайка Уайтити прави всичко възможно да докара същия успех. Трейлърите дори възприеха идентичен стил, с което зададоха големи очаквания. Всеки обича да се забавлява и е хубаво да има смешни моменти. Уви, при „Тор: Рагнарьок“ нещата се получават друго яче. Хуморът при „Пазителите“ има някаква основа в самия филм и персонажите му, докато „Тор“ предимно хвърля шегички, които са забавни по принцип и са правени много пъти преди. Смешките при „Пазителите“ не отнемат от емоционалния заряд на сюжета, търси се баланс, докато при „Тор“ те са всичко. На моменти дори могат да се намерят паралели с „Остин Пауърс“ (героят на Джеф Голдблум и интериорът на двореца му ми напомниха на Доктор Зло и неговия космически кораб), „Пауър Рейнджърс“ (шарените пластмасови брони) или „Зина: Принцесата-войн“ (героинята на Теса Томпсън). За да ви разсмее, „Тор“ ще загърби всичко, правено досега, и ще се превърне в пародия на самия себе си. „Пазителите“ използват изобилие от цветове по стилен начин, за да се отличат, докато „Тор“ директно нагазва в кича. Гън използва музиката по начин, който да изненада приятно или да подсили сцената, докато Уайтити я лепва там, където на него му се струва, че Гън би я сложил.

Въпреки че започнах доста негативно, не мога да кажа, че Thor: Ragnarok е лош филм. Дори мнозина го смятат за най-хубавия от трите. Не отговаря на нивото на трейлъра, но разминаването е много далеч от това при „Отряд самоубийци“ (като най-ярък пример за тъп филм със страхотна реклама). За всичките хвалби и положителни отзиви от англоезичните критици си има причина, и едва ли тя се крие в предполагаеми преводи по банковите им сметки. Децата ще се забавляват на 100%, визуалните ефекти са на обичайното високо ниво, Кейт Бланшет има попадения като Хела (предимно в змийските движения и самодоволството – в останалото е толкова плоска, колкото може да се очаква от злодей на Марвел), Антъни Хопкинс извлича максималното от трите си минути екранно време, обичайните шегички са сигурен начин да се усмихне масовият зрител, а да не забравяме и за мускулите на Крис Хемсуърт, който покрай тях показва и комедиен талант. Достатъчно силни страни…

Изображение с име: thor ragnarok
Визията е оформена в шарения и неонови светлини.

…Но все пак съм разочарован и очаквах повече. Не мога да се интересувам от ставащото на екрана ако героите са непобедими и актьорите осъзнават абсурда на сюжета си. Тор е по-недосегаем и от Супермен и изглежда по-заинтересован да се покаже като остроумен, отколкото да спаси родината си. Не мога да се радвам на герои-клишета, като валкирията на Теса Томпсън, която е там, за да пие и да лее феминизъм. Хълк можеше да работи по-добре, ако беше запазен в тайна от маркетинга, а Локи просто се влачи със сюжета, за да има причина Том Хидълстън отново да се снима. Обичам комедиите, но първо, търся малко по-остроумен хумор, и второ, не ми харесва когато той е толкова прекален, че вреди на абсолютно всичко останало. И не може да ми послужи за извинение на повърхностен сценарий, който изглежда като написан за два часа, по време на полета към снимачната площадка.

И все пак, проблемът с разочарованието си е лично мой – позволих на трейлъра да ми създаде високи очаквания, а не отчетох, че става дума за еквивалент на 17-ти епизод от 8-ми сезон на сериал с повече бюджет и време между сериите. Като такъв, продуктът си е приличен и отговаря на нивото на предшествениците си. Какво ни чака по-нататък? Марвел вече направи политически трилър (втория „Капитан Америка“), пробва с гимназиална драма-комедия („Спайдър-мен“), вече има и комедия-пародия („Тор: Рагнарьок“), работи се по хорър („Новите мутанти“)… Може би в търсенето на разнообразие скоро ще ни предложат мюзикъл? Всичко в името на това да отложим остаряването на киновселената, дори и съвсем да размием малкото й добродетели по пътя.

 

Изображение с име: бележникМоята оценка:
История – 4
Герои – 4-
Режисура, ефекти и актьорска игра – 5
Eлементи на изненада – 5
Теми за размисъл – 2
Емоционален заряд – 4.50
Фантастични елементи – 6
Саундтрак – 4.50 (подбор – 6, употреба – 3)
Старание на екипа – 4.50
Маркетинг, промоция и хитов потенциал – 5.50

Обща оценка: Добър (4.48)

Публикацията не е актуализирана от повече от една година, съдържанието може вече да не е актуално към днешна дата