Екскурзия до Мъртвия остров

На 9 Септември излиза екшън RPG-то за компютър, PS3 и Xbox360 – Dead Island. Играта е полска, но е с впечатляваща маркетингова кампания.

Ако отдавна не сте стреляли по зомбита в монитора, то новата игра Dead Island ще ви припомни как се оцелява в място, препълнено с немъртви същества с апетит за човешка плът. Действието се развива на красив тропически остров. Слънцето грее, вълните се разбиват красиво в морския бряг, летният бриз повейва палмовите листа, а зад всеки ъгъл дебне човекоядно зомби.

Разработчиците от полската Techland работят по играта от 2006, когато я обявиха на Е3. Петте години обаче явно не са им стигнали, за да изчистят всички проблеми, поради което в деня на излизането на играта (този петък) ще пуснат пач с 37 бъгфикса. Целта е да се избегне разочарованието от предишната им игра тази година Call of Juarez: The Cartel, която отнесе доста критики за недомислиците си.

За сметка на това, издателят на играта, англичаните от Deep Silver, пускат рекордна за мащабите и сектора си рекламна кампания за промотиране на играта. Тя ще покрива телевизионни реклами в няколко държави, колекция от дрехи с логото на Мъртвия остров, както и тематичен роман, който да излезе на английски отново на 9 Септември. Парите се дават за да повдигнат имиджа както на издателя, така и на разработчика, а същевременно и да помогнат за продажбата на игра, която на пръв поглед не блести с нещо особено оригинално. Част от саундтраците са пуснати в youtube, също като част от рекламната стратегия – „Surrounded by Zombies“, „Zombie Rising“ и „Main Theme“. Единствената спънка за маркетинговия отдел идва от САЩ, и то поради цензура (каква изненада). Става дума за логото, в което от палмовото дърво виси обесник. Тъй като то е сметнато за неподходящо, на компанията е казано да го смени, ако иска да получи лиценз за страната на неограничените възможности.

Dead Island се играе от първо лице, с възможност за коопериране с до четирима играчи и доста интерактивна обстановка. Акцентът пада върху близкия бой със зомбитата, но естествено, има и достатъчно огнестрелни оръжия. Героят се развива чрез система за трупане на опит и различни умения, а показателят на издържливостта му показва кога трябва да си почине от трепане на зомбита, ако иска да продължи да се бие ефективно. Включена е и система за промяна на времето, която да разнообразява обстановката. Някои зомбита ще са по-силни и издържливи от други, а ще има и много изроди с различни способности.

Въпреки че геймърите са предпазливи в очакванията си за играта, първите ревюта са по-скоро положителни. Така например репортерът от IGN казва: „Силата на играта е в света, който създава. Пълзях, преодолявах и минавах през всякви обстановки – от плажове, до канали и затвори. Аз вече не играех игра, а концентрирах усилията си в оцеляването“.

Ако статията ви е заинтересувала, можете да научите повече за играта на www.deadislandgame.com.

Статията е на повече от половин година, информацията в нея вече може да не е актуална.
2 коментара

Вашият коментар

Поддържани BB тагове: [spoiler], [img], [b], [u], [i] и [url]

Вход | Регистрация   |