Защо половината сцени от трейлърите на Rogue One не са във филма?

Защо половината сцени от трейлърите на Rogue One не са във филма?

Отговорът показва хаотичния процес зад правенето на филми.

С над 800 милиона долара приходи от кината и одобрение от критиците, „Rogue One: История от „Междузвездни войни“ определено може да се смята за успех. Една от причините някои да се съмняваха в добрия резултат бяха слуховете, че е имало големи разногласия между режисьора Гарет Едуардс и Дисни, довели до презаснемане и промяна на огромна част от филма в последния момент. Сякаш доказателство за същото е първият трейлър, в който много от сцените и репликите изобщо не са част от крайния продукт.

Бутон за зареждане на YouTube видео

Нормално е да има кадър или два в трейлърите, които да не присъстват във филмите, но последният път когато толкова много от рекламата да е „фалшива“ беше при „Фантастичната четворка“. Там се доказа тенденцията, че ако има голямо разминаване между трейлъра и филма, то филмът вероятно е бъркотия и ще бъде провал. Напук на очакванията обаче Rogue One се получи повече от приличен.

Именно на презаснеманията се приписват повечето от разминаванията. Според Гарет Едуардс обаче, това не е съвсем така. Оказва се, че някои от най-запомнящите се сцени в трейлъра, липсващи във филма, просто се дължат на моменти вдъхновения, хаотичен творчески процес и маркетингови решения. Кадрите, в които Джин Ерсо се обръща към камерата в имперски коридор, докато светлините около нея се палят, или пък с директор Креник, застанал заплашително пред екраните в Звездата на смъртта, са били заснети предварително, без ясна представа как ще паснат на филма. Ето какво разказва той: „Бяхме завършили снимките на една от сцените и Фелисити Джоунс просто отиваше към декорите за следващата сцена, които бяха в края на тунела. Докато ходеше, някой светна лампите и те се запалиха примигвайки. Някой я извика, тя се обърна и аз си помислих „О, боже, това изглеждаше страхотно“. Извиках „Спрете, спрете, спрете!“ и всички спряха. „Това ще отнеме 10 секунди, просто пуснете камерата“. След това десетте секунди се превърнаха в половин час, а ние заснехме кадъра сигурно 17 пъти. Като свършихме се възцари едно чувство, тип „За какво беше това?“, а аз казвах „Не знам, просто ми хареса“.

В крайна сметка, кадърът не е намерил място в монтажа, но маркетинг отделът е намерил кадърът за завладяващ и го е сложил в трейлъра въпреки липсата му във филма. Речта на Соу Герера, която изглежда заснета в неговата пещера, но отсъства от филма, също е била продукт на подобно моментно вдъхновение, преди сценарият да е напълно готов.

В друг от трейлърите виждаме тай файтър (боен кораб на Империята), който се появява пред Джин, докато тя върви по върха на комуникационната кула в Скариф (видяхме нещо такова и във филма, но без файтъра, изникващ пред нея). В същото клипче Джин тича по брега, помъкнала със себе си кутията с чертежите на Звездата на смъртта. Имаме и кадър в горния трейлър с Креник, който ходи по плитките скарифски води, а пелерината му се вее зад него. Тук вече виновници са презаснеманията и промените във филма – в първия вариант Джин и Креник са излезли от кулата, след което са осъзнали, че няма как да избягат, и са се върнали обратно, решавайки да се жертват героично. Във финалната версия този момент е пропуснат (за щастие – иначе историята щеше да се забави ненужно, а краят да стане пределно ясен от самото начало, вместо само да намеква за себе си), но заснетите кадри са останали полезни за промоцията.

Бутон за зареждане на YouTube видео

И така, изводът е, че маркетингът на филмите често използва кадри, които просто изглеждат яко, следователно са идеални за трейлъри, дори и да не присъстват във филмите. В случая са помогнали и презаснеманията и спонтанните хрумвания, които са произвели много кадри, без всички да са свързани от самото начало в последователна история. В крайна сметка за Едуардс монтажът се е получил като „тичане из магазина. Просто грабваш всичко. Хората те питат „Какво ще готвиш?“ и ти казваш „Не знам. Магазинът затваря след 10 минути и няма как да се върнем по-късно, затова просто купувам каквото ми попадне“.

Човек би си помислил, че когато става дума за емблематични франчайзи и продукции с деветцифрен бюджет, творческият процес ще бъде малко по-организиран и добре планиран. Оказва се обаче, че дори и днес хаосът и моментните вдъхновения са важна част от правенето на филми. Понякога това е за добро, друг път за лошо – можем само да сме щастливи, че Rogue One е в първата категория.

Публикацията не е актуализирана от повече от една година, съдържанието може вече да не е актуално към днешна дата