1 коментар
george-lucas-thumbnail

3 случая, в които жената на Джордж Лукас е спасила Междузвездни войни

Марсия, а не Джорд, е единствената причина Лукас да спечели Оскар за „Междузвездни войни”. Това са малко-известни sci-fi факти, за 3 случая, в които жената на Джордж Лукас е спасила Междузвездни войни.

Джордж Лукас пред камерата

Марсия Лукас е била до съпруга си още от началото на неговата режисьорска кариера до заснемането на „Завръщането на Джедаите”. Тя, а не Джорд, е единствената причина Лукас да спечели Оскар за „Междузвездни войни” през 1977. Въпреки че тя е причината за всичко, заради болезнения им развод, тя отсъства от историята, и все пак нейното влияние върху „Междузвездни войни” може да се усети.

 

Тя е добър редактор още преди да срещне бъдещия си съпруг и би могла да бъде наета от режисьори като Мартин Скорсезе и Майкъл Ричи. След брака си през 1969, Марсия Лукас се превръща в ключов член на вътрешния кръг на Джордж. Той редовно се консултира с нея по въпроси от голямо значение за филми като „American Graffiti”, оригиналните Междузвездни войни – трилогия и „Raiders of the Lost Ark”. Но след техния развод през 1983, точно когато е пуснат „Завръщането на Джедаите” (който Марсиа е редактирала, както и Междузвездни войни) и който печели 100 млн долара за три седмици, Джорд Лукас все по-рядко говори за Марсия доколкото може да се разчита на официалните документи на Лукасфилм, тя почти на съществува…

Джордж и Марсия

Докато журналистът Майкъл Каминиски не започва да се рови из книгите и интервютата направени с Марсия преди нейното отстраняване, за да разбере повече за жената, която е помогнала за направата на Междузвездни войни и Raiders в тяхната класическа версия:

1. Убийството на Оби-Уан Кеноби

 

Изображение с име: obi-wan-kenobi
Когато Лукас не е могъл да измисли какво да прави със Стария Бен в последното действие на A New Hope, Марсиа се е притекла на помощ.

Лукас:

Аз пренаписвах и пренаписвах, борейки се с този проблем в сценария, когато жена ми предложи да убия Бен, което тя мислеше за доста скандална идея и аз казах: „Да, това е интересна идея, и аз я обмислям.” Нейната първа идея беше Threepio да бъде застрелян, и аз казах – невъзможно, защото исках филма да започне и да свърши с роботи, Исках филмът наистина да бъде за роботи и тази тема да бъде рамка за следващите филми. Но колкото повече мислих върху идеята Бен да бъде убит, толкова повече ми харесваше.

 

 

2. Целувка за късмет

 

Изображение с име: luke_leia_swing_star_wars

През 2005 Марк Хамил заяви:

„ Знам със сигурност, че Марсия Лукас го е убедила да запази малката „Целувка за късмет” преди Кари (Фишър) и аз да се хвърлим в бездната в първия филм: „О, не ми харесва, хората се смяха предишния път”, а тя каза : „Джордж, те се смеят, защото това е толкова сладко и неочаквано” – и нейното влияние беше такова, че ако искаше да остави нещо, то оставаше„

 

3. Военен окоп

 

Изображение с име: star_wars_trench_run-thumb

Както Камински разказва:

„Първоначалният сценарий на преследването в окопа в „The Death Star” е бил напълно различен, Люк е бягал два пъти през хангара. Марсия пренарежда сцените почти от самото начало, опитвайки да изгради напрежение, което липсва в последователността на оригиналния сценарий, затова е и толкова заплетен. (Това е правилна репродукция на оригиналния монтаж, който е изненадващо незадоволителен, започва от 4:30).  Тя предупреждава Джорд –  „Ако публиката не се развесели, когато Хан Соло се появава в последната секунда на  „the Millennium Falcon” за да помогне на Люк, когато той е преследван от Дарт Вейдър, то филмът не струва.”

 

Бонус : Как е помогнала да се реши проблема в Raiders

 

Изображение с име: Raiders-of-the-Lost-Ark-finale

Камински се обръща към Скайуолкинг:

„Животът и филмите на Джордж Лукас” на Дейл Полок за тази история: „Марсиа служеше като средство за промяна на края на Raiders, в който Индиана доставя ковчега във Вашингтон. Марион никъде не може да се види, вероятно изоставен на остров с подводница и с много разтапящи се нацисти. Марсиа гледаше първоначалната версия на филма тихо и после избухна. Заяви, че няма емоционална развръзка към края, защото момичето изчезва. ….Спилбърг снима на ново сцената в центъра на Сан Франциско,в която Марион чака Индиана на стълбите пред сградата на правителството. И така Марсия за пореден път се притича на помощ.

 

За повече информация относно Марсия Лукас и нейният принос към киното – така както и нейната маргинализация от общоприетата история – в главата The Secret History of Star Wars.

 

Публикацията не е актуализирана от повече от една година, съдържанието може вече да не е актуално към днешна дата