warcraft6

Warcraft взима 145 милиона от Китай

Филмът се радва на международен успех въпреки критиците. Дали не трябва да благодарим на пиратите?

Дънкан Джоунс не си спечели нови фенове сред кино критиците с неговата адаптация на „Warcraft: Началото“ (ние не сме сред тях), но филмът определено не може да се нарече провал. Дори и приходите в САЩ да са сравнително скромни (до петък включително е събрал само 10,7 милиона долара, с 6 по-малко от „Заклинанието 2“, очаква се до края на уикенда да станат 25), зрителите в останалия свят са доста по-ентусиазирани.

В Китай и Украйна например има паднали рекорди – и в двете страни Warcraft е филмът с най-много приходи от първия ден на прожектиране за всички времена. В Украйна са събрани 233 000 долара, а в Китай – 46 милиона. За Китай рекордът е още по-странен, тъй като там филмът е излязъл в сряда, а не в петък. До момента от братския китайски народ са събрани цели 145 милиона долара. Паднал е и друг рекорд за страната – Warcraft е показван в 67,5% от всички кина в страната, което е най-високото покритие на чуждестранен филм досега (предишният рекорд е бил на „Бързи и яростни 7“). Счупен е и рекордът за предварителни продажби на IMAX билети – 8,2 млн. долара, което е над двойно повече от предишния рекордьор – „Първият отмъстител: Войната на героите“ с 3,7. Отлични са резултатите също в Германия и Русия.

Warcraft-GulDan

Общо приходите от страните извън САЩ са 287,6 милиона долара, доста над 160-те, които са отишли за направата му. Като се има предвид, че в обявените разходи не се включват маркетингът, отчисленията за кината и данъците, все още не е реализирана печалба, но това пак си е страхотно постижение и със сигурност накрая Blizzard и Legendary ще излязат на плюс от първата си кино авантюра. Така надеждите филмът да се окаже начало на поредица става все по-вероятно да се сбъднат. Дънкан Джоунс обаче ще трябва да се поучи от негативните ревюта, а и преди да бъде обявено продължението, продуцентите със сигурност ще следят как ще се представя филмът в следващите уикенди, особено срещу Finding Dory и Independence Day: Resurgence.

Впрочем, „Батман срещу Супермен“ също излезе на голяма печалба от раз, благодарение на феновете на комиксите, които биха гледали всичко с двамата супергерои в заглавието, но рязко понижи приходите си след първата седмица. Не че там няма да има продължения, но лошите ревюта и отражението им върху дългосрочните приходи запалиха червената лампичка и уж несменяемият Зак Снайдер беше понижен. При Warcraft ситуацията е по-различна, защото очакванията поначало не бяха големи (дори тези резултати се смятат за изненадващо добри), но и там следващите седмици могат да се окажат решаващи. Дали пък Warcraft няма да повтори успеха на Resident Evil?

И още едно допълнение относно доброто представяне в международен план – явно от пиратството на компютърни игри все пак има полза и Blizzard ще си избие парите от тези, които са играли игрите без да си ги купят, станали са фенове и сега ще си платят билета за кино. Ако в Китай и Източна Европа пиратството не беше толкова разпространено и геймърите трябваше да си купуват всичко, което играят, повечето от тях вероятно нямаше да са фенове на Warcraft, които сега да спасяват филма. Така че всяко зло за добро!

Публикацията не е актуализирана от повече от една година, съдържанието може вече да не е актуално към днешна дата